Panitia Muzik

Wednesday, July 21, 2010

BERITA SEMASA

21 Julai 2010

Tahun 2010 juga adalah satu tahun yang sibuk bagi murid Kelab Koir. Seperti biasa mereka akan berlatih setiap pagi pada jam 7.00 - 7.30.Kini mereka telah selesai belajar 2 buah lagu untuk pertandingan koir peringkat negeri tahun ini yang dijangkakan akan diadakan selepas peperiksaan UPSR.

Murid yang bukan ahli kelab koir atau dalam pasukan sekolah tetapi minat dalam aktiviti koir juga digalakkan untuk menghadiri sesi latihan koir di bilik muzik setiap pagi dari jam 7.00 - 7.30 sebagai pelapis untuk tahun hadapan.

Pada 19 April 2010 pertandingan nyanyian solo peringkat negeri tahun ini diwakili oleh adik Herza Farina dari 6P di MITC, Air Keroh Melaka. Beliau Berjaya mendapat tempat ke 5 dalam pertandingan tersebut.

Pada 26 Jun 2010 pula 6 orang murid Kelab Muzik juga terlibat dalam pertandingan " My School Rock " peringakat zon selatan anjuran Disney Channel Astro dimana Guru Besar Pn Cik Aishah Binti Yaacob juga turut hadir untuk memberi sokongan beliau kepada pasukan tarian SK Bachang. Mereka dpat tempat ketiga dalam pertandingan tersebut.Syabas! pada pasukan tarian sekolah.

No comments:

Post a Comment